Úřad
Rodné listy, Úmrtní listy, Oddací listy – Matriční agenda
Výkon matriční agendy pro správní obvod obcí Hrušky, Moravská Nová Ves a Týnec v přenesené působnosti vykonává Úřad městyse Moravské Nová Vsi.
Vystavuje:
- rodné listy a jejich kopie pokud je místem narození správní obvod
- úmrtní listy a jejich kopie pokud je místem úmrtí správní obvod
- oddací listy a jejich kopie, pokud je místem sňatku správní obvod
Ověření podpisu a kopie
Obecní úřad Hrušky provádí v rámci přenesené působnosti:
- ověření pravosti podpisu (legalizace)
- ověření shody opisu nebo kopie s listinou (vidimace)
K ověření pravosti podpisu je potřeba:
- listina, na níž má být podpis ověřen
- průkaz totožnosti osoby, jejíž podpis bude ověřen
Poplatek činí 30 Kč za každý ověřený podpis.
Ověření se provádí v kanceláři obecního úřadu. K ověření podpisu se dostaví osoba, jejíž podpis má být ověřen, osobně, popř. je možno ze zdravotních nebo jiných závažných důvodů požádat pověřenou pracovnici o ověření na jiném vhodném místě, např. v domácnosti.
K ověření shody opisu nebo kopie s listinou je potřeba:
- originál listiny z níž je proveden opis nebo kopie pro ověření shody
- opis nebo kopie této listiny (kopii možno zhotovit na obecním úřadě)
Poplatek činí 20 Kč za každou i započatou stránku originálu.
Přidělení čísla popisného (evidenčního)
Pro přidělení čísla popisného nebo evidenčního žadatel doloží:
- písemnou žádost odkaz na formulář
- kolaudační rozhodnutí předmětné stavby s vyznačením nabytí právní moci (kopie)
- geometrický plán pro zaměření novostavby
Na základě těchto dokladů vydá obecní úřad Potvrzení o přidělení čísla popisného (evidenčního)
Řízení podle stavebního zákona
Pro obec Hrušky zajišťuje výkon státní správy podle stavebního zákona na úseku územního řízení a stavebního řádu Stavební úřad Městského úřadu v Břeclavi.
V rozsahu své působnosti:
- vede územní řízení
- vede stavební řízení
- vede kolaudační řízení
- vede řízení o přestupcích a správních deliktech
- přijímá ohlášení drobných staveb a udržovacích prací
Výpis z rejstříku trestů
Podání žádosti o výpis z rejstříku trestů vyřizuje obecní úřad Hrušky v rámci Czech Pointu.
Vystavení potvrzení
Obecní úřad v Hruškách na základě zmocnění zákonů vydává tyto druhy potvrzení:
- Potvrzení o trvalém pobytu
Potvrzení lze vydat z evidence jen té osobě, které se bezprostředně týká. Za vydání tohoto potvrzení se platí správní poplatek. Do potvrzení se mimo jiné uvádí jméno a příjmení osoby, které je potvrzení vydáno, a také pro jaký účel je potvrzení vydáváno. - Potvrzení o zaplacení místního poplatku
Vydáváme potvrzení o zaplacení místních poplatků, tj. zkráceně poplatku za odpady, poplatku ze psa a dalších. Do potvrzení se uvádí účel pro který se potvrzení vydává. - Potvrzení o přidělení čísla popisného
viz přidělení čísla popisného (evidenčního)
Přihlášení k trvalému pobytu
Obecní úřad v Hruškách jakožto ohlašovna provádí přihlášení k trvalému pobytu v obci Hrušky. Přihlášení se provádí osobně. Pro přihlášení si s sebou přineste:
- platný občanský průkaz
- jste-li vlastníkem nemovitosti, do které se chcete přihlásit, doklad o jejím vlastnictví (výpis z Katastru nemovitostí)
- pokud máte dům nebo byt pronajatý, pak doklad o oprávnění jej užívat (nájemní smlouva, dohoda o ubytování)
- nejste-li vlastníkem nemovitosti, do které se chcete přihlásit, souhlas vlastníka nemovitosti s Vaším přihlášením k pobytu buď formou vlastníkova podpisu do evidenční karty na Obecním úřadě nebo jeho písemným úředně ověřeným souhlasem. Vlastník nemovitosti musí své vlastnictví doložit (výpis z Katastru nemovitostí) a případně také prokázat svoji totožnost
- Kč 50,– na správní poplatek
- rodná čísla, jména, příjmení a místa narození dětí, které se stěhují společně s Vámi.
Při přihlašování k trvalému pobytu požadujeme i zaplacení místních poplatků v poměrné výši.